Handelsbetingelser

FORRETNINGSBETINGELSER:


Nedenstående forretningsbetingelser gælder for alle leverancer fra JENSEN Services webshop. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og JENSEN Services.

JENSEN Services leverer kun varer i Danmark. Hvis varer ønskes leveret udenfor danske grænser, så kontakt os for en særskilt aftale.

VIRKSOMHEDER med CVR nummer:

 

Er I en virksomhed med cvr nummer sender vi gerne på faktura. Skriv venligst en mail i stedet for at bruge webshoppen.

DOKUMENTATION OG VEJLEDNING


Dersom der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varerne, følger disse med leverancen fra JENSEN Services. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra vor side er denne af vejledende art.

 

KVITTERING

 

Når du har bestilt en vare hos os modtager du en kvittering for din bestilling på den email, som du har angivet. Fremsendelsen af denne kvittering er ikke en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved endelig aftale er indgået.

Endelig aftale anses først for indgået ved JENSEN Services skriftlige accept eller ved JENSEN Services fremsendelse af varene. Faktura medfølger varene.

 

LEVERINGSTIDSPUNKT OG TRANSPORT

Levering af varer fra JENSEN Services anses for sket, når kunden har fået varen udleveret. Alle bestillinger sendes som udgangspunkt med DAO, BRING, GLS eller Postnord til deres nærmeste pakkeudleveringssted ved modtager. Ønskes andet skal dette aftales særskilt mellem køber og JENSEN Services. Dette kan medføre en ekstra omkostning for køber. Varene AFSENDES NORMALT indenfor 2-5 hverdage efter ordren er modtaget. Det kan vare længere, især for bålfade og tilbehør, da vi fremstiller det delvist efter de bestillinger vi modtager. Kontakt os, hvis du vil vide mere om den aktuelle situation. Forsendelsestiden hos transportøren for bålfade og tilbehør som er håndlavet kan også vare lidt længere end for andre varer.

Enkelte varer kan ikke sendes - det fremgår af beskrivelsen af den enkelte vare.

FORTRYDELSESRET

JENSEN services yder 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager varen. Fortryder du købet, skal JENSEN Services underrettes herom senest 14 dage efter den dag, du fik varen i hænde på jensen@jensenservices.dk . I meddelelsen skal du tydeligt gøre os opmærksom på, at du vil udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Varen skal sendes retur senest 14 dage efter I har meddelt fortrydelsen. Køber er forpligtet til, efter forudgående aftale med JENSEN Services, at returnere varen i original emballage og i samme stand og mængde, som den er modtaget.

Returneringsomkostningerne skal du selv afholde.


Varens stand, når du sender den retur.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

For olier, rengøringsmidler og lignende bortfalder fortrydelsesretten, hvis forseglingen på proppens "plombering" er brudt. 

REKLAMATION

Eventuelle fejl eller mangler ved varer leveret fra JENSEN Services webshop, skal påberåbes inden 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen. Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Dersom du opdager en fejl, skal du rette henvendelse til JENSEN Services. Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest 2 år efter du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, JENSEN Services har stillet dig i udsigt. Du kan som forbruger vælge om varen skal repareres eller byttes. Undtagelsen til denne hovedregel er, hvis ombytning er umulig eller vil medføre uforholdsmæssige store omkostninger for JENSEN Services.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

JENSEN Services dækker returneringsomkostninger i et rimeligt omfang, hvis reklamationen er berettiget.

I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem kvittering inkl. oplysning om fragtomkosninger samt evt. track and trace nummer.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Ved returnering

Henvendelse rettes til og reklamationer sendes til:

JENSEN Services
Jægersborgvej 20
2800 Kongens Lyngby

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

 

OPLYSNINGSPLIGT

Aftaler (købsordrer) kan indgås på dansk og opbevares af virksomheden i 5 år, i henhold til bogføringsloven. Det er ikke muligt at tilgå aftalerne efterfølgende via vores website. Hvis du ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af købsaftalen pr. e-mail, så send en e-mail til: jensen@jensenservices.dk

FORTROLIGHEDSPOLITIK

JENSEN Services forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, telefonnummer, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.


Når du handler hos os har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse og evt. anden leveringsadresse
Telefonnummer
E-mailadresse

Oplysningerne videregives i det omfang det er nødvendigt til transportøren, der leverer ordren til dig.

Oplysningerne registreres hos JENSEN Services og opbevares i overensstemmelse med Lov om behandling af personoplysninger.
JENSEN Services udleverer ikke dine personlige oplysninger til tredje part uden at der er givet aktivt samtykke hertil.

KONTAKT OG KLAGEMULIGHED VEDR. PERSONOPLYSNINGER
Du har ret til at kontakte os og få oplyst, hvilke personlige oplysninger, vi har registreret. Såfremt de er forkerte, ufuldstændige eller irrelevante kan du i henhold til reglerne i Persondataloven få oplysningerne ændret eller slettet ved at kontakte os på  jensen@jensenservices.dk

Du har mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data, der vedrører dig. Klage skal indgives til Datatilsynet, jf. persondatalovens § 58, stk. 1.
 

PRIS OG BETALING

I JENSEN Services webshop kan du betale med Dankort, Visa/Dankort og Mastercard. Alle priser i JENSEN Services webshop er inkl. moms. Beløbet for din bestilling trækkes på den angivne konto når varerne er afsendt. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt ved købet.

JENSEN Services bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Fragt

Fragt bliver tillagt i indkøbskurven. Ved afhentning pålægges ikke fragt.

KLAGEMULIGHED

Har du en klage over et produkt købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 

SE/CVR: 18 88 93 74

JENSEN Services, Jægersborgvej 20, 2800 Kongens Lyngby

jensen@jensenservices.dk - 29 25 99 07